FAQ

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen is heel eenvoudig: Eens je je gewenste artikelen in je winkelmandje hebt geplaatst kun je via de knop »Naar de kassa« de items eenvoudig bestellen.

In de kassa moet je eerst je gegevens ingeven. Je kan een account aanmaken om zo altijd de status van je bestelling te volgen, vorige bestellingen te raadplegen en zelf retourstickers te printen. Maar je hoeft natuurlijk geen account aan te maken, klik op ‘Ik ben een nieuwe klant’ en dan op ‘meld je aan als gast’. Je voert dan ook je bezorg- en factuuradres in. Eens je dit allemaal gedaan hebt, kies je je gewenste betaalmethode (Bancontact, PayPay,AfterPay of creditcard) Hier kun je ook je kortingscode inwisselen. Nu moet je alleen nog op ‘bestellen en betalen’ klikken en je bent klaar met shoppen, heerlijk toch!

Vervolgens ontvang je van ons een bevestigingsmail en later nog een mailtje om te zeggen dat je pakket verzonden is. In deze mail krijg je ook een track and trace code.

Heb je hulp nodig, neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

Heb ik een account nodig om iets te kunnen bestellen?

Nee, om bij ons te shoppen heb je geen account nodig, klik hiervoor in het registratieformulier op »Meld je als gast aan« en volg het bestelproces. We raden je echter wel aan om een account aan te maken om je zo de best mogelijke shopping ervaring te kunnen bieden. Dit is de reden dat je in onze app wel een account nodig hebt om te bestellen. Daarnaast kun je in je account ook altijd alle informatie over je laatste bestellingen vinden.

Is er een minimum/ maximum bestelwaarde?

Over het algemeen geldt er bij DE WEBSHOP geen minimum- of maximum bestelwaarde. Het is wel zo dat bij bepaalde betaalmethoden je een bestelling moet plaatsen van minimaal 7€ en is het mogelijk dat er een maximum bestelwaarde is, dit wordt altijd in de kassa aangegeven. Daarnaast kan het zijn dat je een minimum bestelwaarde moet hebben om een kortingsvoucher te gebruiken, bekijk hiervoor de voorwaarden van jouw kortingsvoucher.

Wat moet ik doen als mijn favoriet item uitverkocht is?

Maak je geen zorgen, het is zeker nog mogelijk dat jouw item weer in de shop komt. We sturen je graag een herinnering van zodra het item weer beschikbaar is. Wil je zo een berichtje van ons ontvangen? Selecteer dan gewoon je gewenste maat en laat je e-mailadres achter. Wij brengen je dan wel op de hoogte!

Hoe kan ik zeker zijn dat ik mijn bestelling goed heb geplaatst?

Als je bestelling goed is doorgekomen ontvang je een bevestigingsmail van ons. Geen mail ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice, zij zoeken direct voor je uit wat de status van je bestelling is: of telefonisch op het gratis nummer 0800 / 778 71* (ma t.e.m. vrij 08:00 – 22:00, weekend & feestdagen 09:00 – 20:00). *Er kunnen kosten verbonden zijn voor oproepen vanuit het buitenland.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Het is mogelijk om je bestelling nog te annuleren, indien deze nog niet te ver in het proces is. Neem dus zo snel mogelijk contact met onze klantenservice en zij zullen je helpen via het gratis nummer 0800/77871. Je kan ook een mailtje sturen naar onze klantenservice. Als de annulering is gelukt krijg je een bevestigingsmail van ons.

Kan ik na mijn bestelling mijn adres nog wijzigen?

Helaas kunnen wij je adres niet meer wijzigen nadat je je bestelling geplaatst hebt. De reden hiervoor is dat bestellingen direct door ons systeem worden opgenomen en door gegeven aan Bpost of DHL.

Wat kan je in dit geval doen?

Je kunt kiezen om je bestelling door ons te laten annuleren. Neem hiervoor dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via telefoon. Maar indien je bestelling al te ver in het proces zit, zal je bestelling alsnog opgestuurd worden naar het verkeerde adres. Indien het dan niet geleverd kan worden, wordt het automatisch naar ons terug gestuurd. Van zodra wij het ontvangen, controleren wij alles en betalen we je zo snel mogelijk terug.

Hoe kan ik mijn vorige bestellingen bekijken?

Om je vorige bestellingen te kunnen bekijken heb je een account nodig. Meld je aan en klik vervolgens op ‘Account’, hier staat een overzicht van de status van al je vorige bestellingen.
Let op, dit is niet mogelijk indien je je als gast hebt aangemeld. In dat geval moet je de bevestigingsmails in je mailbox raadplegen.

Waarom hebben jullie mijn geboortedatum nodig als ik iets wil bestellen?

We bieden je graag de beste service. Daarbij hoort de vlotte en snelle afhandeling van je bestelling. We hebben je geboortedatum aan de ene kant nodig om je altijd te kunnen onderscheiden van andere klanten met eventueel dezelfde naam en aan de andere kant als bewijs van je meerderjarigheid. We houden ons strikt aan de privacy-wetgeving en zullen je gegevens nooit delen met andere partijen. Mocht je je trouwens inschrijven voor onze nieuwsbrief, krijg je misschien wel een cadeautje op je verjaardag!

Heb ik garantie op mijn aankopen?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Waarom verschilt de prijs per maat?

De prijs kan inderdaad per maat verschillen omdat wij samenwerken met verschillende leveranciers. Het kan zijn dat een artikel door meerdere leveranciers in verschillende maten wordt aangeboden, de leveranciers kunnen in dit geval kiezen voor welk bedrag zij het item aanbieden. Alle leveranciers zijn erkend, dus je zal natuurlijk altijd hetzelfde artikel ontvangen voor elke prijs.

Betalen

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bancontact

Achteraf betalen

PayPal

Creditcard

Hoe wordt de veiligheid van mijn betaling gegarandeerd?

Dankzij onze beveiligingssoftware met een server met SSL-codering zijn je gegevens altijd veilig.Meer informatie omtrent SSL vindt u door op het logo te klikken in de linker bovenhoek van elke pagina.

Kan ik tijdens het betalen terugkeren naar de vorige stappen of het opslaan om de bestelling later af te ronden?

Je kunt zeker tijdens het proces altijd terugkeren naar één van de vorige stappen. Bijvoorbeeld om je gegevens nog eens te bekijken of indien nodig te wijzigen. Het afronden van je betaling wordt omwille van veiligheidsredenen echter niet opgeslagen.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn rekening?

Je ontvangt per e-mail een factuur direct nadat je bestelling is verzonden.

Kan ik een factuur krijgen op naam van mijn bedrijf?

Helaas is het bij DE WEBSHOP niet mogelijk een factuur op naam van jouw bedrijf te ontvangen.

Hoe wordt de BTW weergegeven?

De BTW wordt natuurlijk op de factuur weergegeven

Kan ik een belastingvrije bestelling (tax-free) plaatsen?

Sorry, we bieden geen belastingvrije bestellingen (tax-free orders) aan.

Kan ik in termijnen betalen?

Je kunt helaas niet in termijnen betalen bij DE WEBSHOP.

Verzenden & bezorgen

Zijn er verzendkosten?

Nee, de verzending is helemaal gratis. De kosten voor verzending, retour en verpakking nemen wij op ons.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket ontvang?

Artikelen die direct beschikbaar zijn, leveren wij meestal binnen 2 – 4 werkdagen. Wanneer het iets drukker is kan de levertijd iets langer zijn. Tijdens het bestelproces wordt ook altijd aangegeven wanneer jouw pakket ongeveer geleverd zal worden.

Hoe kan ik mijn pakketje volgen?

Na de eerste mail die je van ons krijgt, die je bestelling bevestigd, ontvang je een tweede mail op het moment dat je pakket verzonden is. In deze mail staat een track & trace code, waarmee je je pakket kan volgen. Je kunt de status van je pakket ook altijd bekijken in je account onder bestellingen.

In welke landen leveren jullie?

Op dit moment leveren wij alleen in België, Nederland, Polen, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Roemenië.
Als je op de hoogte wilt blijven over nieuwe landen, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Welk transportbedrijf levert mijn pakket?

Wij versturen onze artikelen met bpost of DHL. Tijdens het bestelproces wordt aangegeven via welke transportdienst jij je bestelling zult ontvangen.

Kan ik mijn pakket laten leveren bij een bpost filiaal/bpost Pick up point?

Nee, dit is helaas nu nog niet mogelijk.

Kan mijn bezorgadres anders zijn dan mijn factuuradres?

Jazeker! Je kan je bestelling laten bezorgen op een ander adres dan je factuuradres. Zo kan je bijvoorbeeld je bestelling laten leveren op je werk.

Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

Waarschijnlijk heb je te maken met een gedeeltelijke levering. Wij willen natuurlijk dat je je bestelde artikelen zo snel mogelijk ontvangt. Als een artikel van je artikel niet binnen 2-4 dagen leverbaar is, zorgen wij ervoor dat we eerst de rest van de artikelen opsturen en daarna het artikel dat niet binnen de standaard levertijd geleverd kon worden. Het kan dan voorkomen dat je meerdere leveringen van ons ontvangt, die bij een bestelling horen. Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om er zeker van te zijn dat dit het geval is.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?

Heb je de status van je track and trace link bekeken? In deze link vind je alle informatie omtrent de status van jouw pakket. Voor het geval dat je niet thuis was op het moment van levering, moet de postbode een briefje achtergelaten hebben om te zeggen waar je het kan ophalen. Kijk zeker ook eens rond je huis of vraag even na aan jouw buren of de postbode het niet daar heeft achtergelaten.

In het geval dat de track & trace aangeeft dat het is bezorgd, kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice of telefonisch via: 0800 / 778 71 (ma t.e.m vrij 08:00 – 22:00, weekend & feestdagen 09:00 – 20:00). Wij helpen je graag verder!

Wat kan ik doen wanneer ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Mocht je een beschadigd artikel ontvangen hebben of mocht er iets mis zijn met jouw bestelling, dan kun je de items natuurlijk gratis terugsturen. Het zou fijn zijn moest je op je retourformulier aangeeft wat er mis mee was zodat wij dit snel kunnen controleren en ervoor kunnen zorgen dat je je geld zo snel mogelijk terug krijgt.

Retourneren & terugbetaling

Hoe retourneer ik een artikel en maak ik gebruik van mijn herroepingsrecht?

Bij elke verzending sturen wij je naast het ontvangstbewijs, ook alle benodigde documenten toe die nodig zijn voor een retourzending. Om een artikel te retourneren, kun je de retoursticker en het retourbewijs gebruiken. En zo gemakkelijk gaat het:

  1. Plaats het artikel in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) in het pakket.
  2. Doe het retourbewijs erbij.
  3. Plak de retoursticker op het afgesloten pakket.
  4. Vervolgens geef je het dan nog af bij het dichtstbijzijnde kantoor van Bpost of DHL filiaal.

Mocht je de retourdocumenten in een uitzonderlijk geval niet ontvangen hebben, dan kun je ze heel eenvoudig via je account op DE WEBSHOP opnieuw downloaden en afdrukken. Je vindt meer informatie hierover in de vraag “Waar vind ik een retourlabel voor de retournering?”. Mocht je vragen hebben dan kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice. Dit doe je via e-mail  of telefonisch (ma t.e.m vrij 08:00 – 22:00, weekend & feestdagen 09:00 – 20:00) door te bellen naar het gratis nummer 0800/77871. Er kunnen kosten gelden voor oproepen vanuit het buitenland.

Wij betalen je het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt. We mogen echter wel wachten tot het moment dat we de artikelen retour hebben ontvangen en gecontroleerd, of totdat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Let erop dat je ons de artikelen in dezelfde toestand retourneert waarin je ze ook van ons hebt ontvangen!

Je hebt bij ons altijd 30 dagen bedenktijd en je mag daarom binnen 30 dagen je artikelen terugsturen zonder een reden op te geven. Je hoeft ons vooraf ook niet te melden wanneer je een artikel terug wilt sturen. Bij een voorafgaande aanmelding van de retour (nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te zien) heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. Dit houdt in dat wanneer je bijvoorbeeld ons op dag 30 van je bedenktijd laat weten van de koop af te zien, je nog 14 dagen hebt om het artikel te retourneren. Je mag gebruik maken van het onderstaande modelformulier voor herroeping. Mocht je verdere vragen over de bedenktijd hebben neem dan even contact op met onze klantenservice.

Hoe lang heb ik om een artikel te retourneren?

Bij DE WEBSHOP heb je, na ontvangst van je bestelling, 30 dagen de tijd om de artikelen naar ons terug op te sturen. Je kan gewoon gebruik maken van de retoursticker die bij de levering zit om je artikelen terug te sturen. Laat ons zeker weten waarom je de artikelen terug stuurt. Indien je op voorhand laat weten dat je wil afzien van je aankoop, krijg je nog eens 14 dagen extra de tijd om de artikelen op te sturen, hierbij maak je gebruik van het herroeppingsformulier(uitleg in de bovenstaande vraag). Dit houdt in dat wanneer je bijvoorbeeld ons op dag 30 van je bedenktijd laat weten van de koop af te zien, je nog 14 dagen hebt om het artikel te retourneren. Mocht je verdere vragen over de bedenktijd hebben neem dan even contact op met onze klantenservice. Meer informatie over het recht van retour bij DE WEBSHOP vind je in onze algemene voorwaarden (AGV).

Is retourneren gratis bij DE WEBSHOP?

Ja, het is helemaal gratis! Gebruik voor de retourzending de sticker die bij de levering zat. Mocht je geen retoursticker hebben, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waar geef ik mijn pakket af en naar welk adres moet ik mijn retour sturen?

Het exacte adres van de retourzending staat op de retoursticker die je bij de levering in je pakje hebt gevonden.Deze retoursticker is bevestigd op je ontvangstbewijs. Mocht je geen ontvangstbewijs meer hebben. meld je dan aan ( met je mailadres en wachtwoord) aan en selecteer ‘Account’. Hier kom je automatisch op je besteloverzicht terecht en heb je de mogelijkheid om ‘Naar de retourdocumenten’ te gaan en het betreffende retourbewijs en de retoursticker af te drukken. Het retourbewijs leg je in je pakket en de retoursticker plak je er bovenop. Indien je geen account hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice en zij geven je dan een nieuwe retoursticker.

Een retourzending kan je altijd gratis afgeven bij een BPost kantoor of afhaalpunt.

Kan ik mijn retourzending ook laten ophalen?

Helaas bieden we deze mogelijkheid nog niet aan. Je kan je pakket bij je dichtsbijzijnd Bpost kantoor of afhaalpunt afgeven.

Ontvang ik een bevestiging van ontvangst van mijn retourzending?

Jazeker! Nadat wij jouw pakket ontvangen hebben, ontvang je van ons een bevestigingsmail hieromtrent, dit kan ongeveer een week duren.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn geld terug na een retourzending?

Wij betalen je altijd terug via de betalingswijze die jij gekozen hebt voor je betaling. Van zodra wij je retourzending ontvangen hebben, wordt het factuurbedrag binnen de 14 dagen terugbetaald. Bij kredietkaartbetalingen schrijven wij het restbedrag terug over op je kredietkaartrekening. Met een betaling via PayPal zal je het geld terugkrijgen op jouw PayPal account.

Ik heb geen retoursticker meer. Waar kan ik een nieuwe krijgen?

Mocht je geen ontvangstbewijs meer hebben, kan je deze heel eenvoudig downloaden en afdrukken via je account:

  1. Meld je aan (met je mailadres en wachtwoord)
  2. Klik in de bovenste balk op ”Jouw naam”.
  3. Selecteer ”Account”.
  4. Klik op Naar de retourdocumenten en vul de gegevens in.
  5. Er wordt een venster geopend. Selecteer de desbetreffende artikelen en geef op waarom je e.e.a. terugzendt.
  6. Klik op ”RETOURNEREN” om het retourbewijs en de retoursticker aan te maken, te downloaden en af te drukken.

Bij bestellingen zonder registratie met een account of overige vragen neem je contact op met onze klantenservice of telefonisch op het gratis nummer 0800/77871 (ma t.e.m vrij 08:00 – 22:00, weekend & feestdagen 09:00 – 20:00). Er kunnen kosten gelden voor oproepen vanuit het buitenland. Ons service team helpt je graag verder. Het factuurbedrag wordt je – na controle van de geretourneerde artikelen – vergoed via de betaalmethode die je hebt gebruikt. Let erop dat je ons de artikelen in dezelfde toestand retourneert waarin je ze ook van ons hebt ontvangen.

Is het mogelijk een geretourneerd artikel direct te ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om een geretourneerd artikel direct te ruilen. Zodra jouw geretourneerde item bij ons is aangekomen en gecontroleerd, wordt het bedrag gecrediteerd via de betaalmethode die jij hebt opgegeven. Daarna kan je het artikel opnieuw bestellen.

Ik heb een klacht over een artikel, wat nu?

Het is altijd jammer om te horen dat een artikel niet aan jouw verwachtingen voldoet! Indien dit zo is kan je het artikel altijd gratis naar ons opsturen, door gebruik te maken van de retoursticker. Gelieve dan zeker te vermelden waarom je het artikel terugstuurt. Van zodra wij het artikel ontvangen, controleren wij het en zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk wordt terugbetaald.

A